söndag 29 maj 2011

Vätskebalans

Ibland behöver man mer vätska än annars. I torsdags behövde jag gott vin och i fredags hade jag behövt mer vatten än jag hann inta under min arbetsdag. Trots det tycker jag att jag drog mig runt ok på Karnevalsloppet (Avesta) sedan.
Visst, det kändes tungt! Bakis och att springa på asfalt är inte optimalt för mig. Jag hade blivit avrådd från att ta mer än de två Diklofenak och två Ibumetin 400 mg som jag redan intagit under dagen. Pga mina dåliga knän förstås - vad annars!?

Hade ingen aning om att det var sådan folkfest! Avestaborna hade tagit ut sina stolar och satt med fredagsgroggen i näven längs banan och hejade. Balkongerna var fullproppade med folk. Hade jag vetat det, kanske jag hade tagit det lite mer på allvar??

Nåja, jag vann en handduk att torka svetten med och fick en picnicpåse från Coop.

Igår inköptes ett nytt vätskebälte. Det är tungt nog att dra runt sig själv, men ibland behöver man faktiskt ha vatten med sig! Nu sticker jag ut i terrängen kring Lugnet - med vatten med mig. Trots att jag drack vatten igår kväll:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar